הקהילה המקצועית של אגמא

קהילה מקצועית

קהילה מקצועית (community of practice) היא אוסף של אנשים עם תחום עניין משותף או מטרות משותפות, בעלי ובעלות רצון ונכונות להפרייה הדדית ותחושת שותפות. בבסיס הקהילה המקצועית נמצא ידע והרצון לשיתוף בידע ומידע.

קהילה מקצועית מיטיבה עונה על מספר צרכים עיקריים, ובהם: הצורך לפגוש עמיתים שחולקים את אותם אתגרים, לייצר שיתופי פעולה וחיבורים, קידום יוזמות ורעיונות חדשים, קבלת גישה למידע וידע חדשני והרחבת היריעה המקצועית, שיתוף ידע על ידי מומחים והזדמנות לקבלת הכרה, הזדמנות לחידוד תכנים באמצעות חשיפתם וקבלת פידבק מקהילה אוהדת עבור מומחים ומתחילים.

השתייכות לקהילה המקצועית מייצרת תחושות שותפות גורל ושותפות לדרך המאפשרות לייצר תנאים תומכים להובלת מהלכים להם נדרשת הכרה רחבה בקרב אנשי ונשות מקצוע (לדוגמא קהילת המתמחים, עו"ס ועוד).

הקהילה המקצועית של אגמא

אגמא הינה מרכז ידע חדש העוסק בקידום הניהול האגני המשלב בישראל, שיקום נחלים, ניהול מקיים של הנגר העילי וניהול סיכוני שטפונות.
הקהילה המקצועית של אגמא היא הלב הפועם של מרכז הידע. בקהילה שלנו נמצאים מהנדסים, מתכננים, אדריכלים, אדריכלי נוף, אקולוגים, הידרולוגים, אנשי ונשות קהילה, וכל הפועלים בסביבת אגני ההיקוות והנחלים בישראל. אנחנו נמצאים בהפריה הדדית תמידית עם חברות וחברי הקהילה.

שיתוף הקהילה שצורכת את המידע אל מול הפערים הקיימים בשטח ובצרכים העולים, מהווה את המצפן שלנו. דרך העיניים של אנשי ונשות המקצוע אנחנו מצליחים לזהות את הצרכים ולהביא לכם את הידע והמידע הרלוונטיים ביותר. חברי וחברות הקהילה תורמים מזמנם ומהידע שלהם לטובת הקהילה ובכך יוצרים תנועה  להתפתחות והתרחבות מקצועית והזנה הדדית מתמשכת.

אנחנו באגמא גם מארגנים מפגשים מעשירים בין חברי הקהילה. הפלטפורמות המרכזיות הן ימי עיון, הרצאות מומחים, סדנאות ידע ופעילויות מגוונות. במסגרת הפעילויות, החברים בקהילה יכולים לשתף רעיונות, לשוחח על אתגרים מקצועיים, לחלוק את ההבנה שלהם בנושאים משתנים, וליזום פרויקטים משותפים.

לכן, אנו מזמינים ומזמינות אתכם להצטרף לקהילה המקצועית של אגמא ולהשתתף במפגשים ובפעילויות המרתקות שנערכות, כדי לחלוק ולהפיק את המרב מהידע הפרקטי והמקצועי שנמצא על שולחנכם, לשתף אותנו בצרכים המקצועיים ובפערים שאתם מזהים בשטח ולשתף בידע שלכם כדי לקדם את הטמעת הגישה האגנית המשלבת לניהול אגני היקוות ולשפר מצב הנחלים בישראל.

לינק להרשמה למפגש הקהילה הקרוב – ליחצו כאן

מוזמנים ומוזמנות להצטרף לרשימת התפוצה שלנו – כאן בתחתית העמוד או לפנות ישירות ליעל טבצ'ניק – yaelt@agma.org.il

 


פרוייקטים נוספים בנושא:

  • ליווי פרויקטים

    ליווי פרויקטי שיקום נחל

    אגמא והשותפים שלנו מלווים פרויקטים ברחבי הארץ מתוך כוונה להזין את הפרויקטים בידע עדכני ורלוונטי לתהליך ולהביא פרוייקטים אלו לרמת מצויינות בראייה אגנית מרובת תועלות. לקריאה
  • נחל תבור

    סקירות מקצועיות בנושאי שיקום ושימור נחלים ובתי גידול מימיים

    סדרת הסרטונים "סקירות מקצועיות בנושאי שיקום ושימור נחלים ובתי גידול מימיים" הינה סדרת סרטונים קצרים המציגים סקירת פרויקטים מהארץ ומהעולם העוסקים בסוגיות מקצועיות בתחום שיקום הנחלים ובתי הגידול המימיים. לקריאה
  • נחל געתון

    תערוכת ההצעות שהוגשו לתחרות הפומבית לתכנון אורבני בנהריה – 'מפגש עיר נחל'

    לתחרות הוגשו 19 הצעות לתכנון מחודש ושאפתני למרחב נחל הגעתון בנהריה ע"י 19 צוותי תכנון רב תחומיים. בעמוד זה תוכלו לעיין בהצעות שהוגשו מבלי לצאת מהבית :) לקריאה