פרויקט הדגמה לשיקום נחלים בסביבה עירונית כמנוע להתחדשות עירונית בקרית שמונה

גשר אחד העם וובינר
התחלה:08/03/2023 14:00 - סיום: 08/03/2023 15:15
מיקום: ZOOM וובינר

מפגש שלישי בסדרת המפגשים המקוונים החושפים את הפעילות המרתקת של פרויקטי ההדגמה לשיקום נחלים.

'פרויקטי הדגמה לשיקום נחלים' הינם פרויקטים העוסקים בשיקום של נחלים מטיפוסים שונים ובמסגרתם ניתן מענה אינטגרטיבי למגוון מטרות ויעדים. הפרויקטים מתמקדים בגישות תכנון מבוססות טבע (Nature Based Solutions) בראייה אינטגרטיבית. פרויקטים אלה הוגדרו מלכתחילה למטרות הדגמה ולמידה, לכן בלב כל אחד מהפרויקטים נמצא 'נושא הדגמה' המלווה את צוות הפרויקט ומהווה את המוקד המרכזי ללמידה תוך כדי תנועה. בימים אלה אנחנו מלווים שישה פרויקטי הדגמה שונים בכל רחבי הארץ. סדרת וובינרים זו מאפשרת הצצה אל מאחורי הקלעים של הפרויקטים, הכרות עם צוותי הפרויקט ולמידה מתוך הניסיון בשטח.

את פרויקט ההדגמה לשיקום נחל עין זהב מובילים עיריית קריית שמונה ורשות ניקוז ונחלים כינרת.

נושא ההדגמה של הפרויקט:
שיקום משאב טבע כמנוף להתחדשות עירונית

היום כבר כולם יודעים שנחלים עירוניים מהווים נכס טבעי משמעותי וכשהם מקבלים את המקום הראוי להם בסביבה האורבנית יש להם השפעה רבה על איכות חיי התושבים. לצד הפוטנציאל הגדול יש גם לא מעט אתגרים. הממשק של הנחל עם העיר דורש תכנון, ניהול ותחזוקה. עיריית קרית שמונה יחד עם רשות ניקוז ונחלים כינרת מובילות תהליך למידה והדגמה סביב הסוגיות המרכזיות של ממשק הנחל והעיר. זאת כדי לממש את חזון 'עיר נחלים' ולקדם את הידע לטובת ערי ישראל.

סדר יום:

  • ברכות
  • מצב הנחלים העירוניים בישראל: הממשקים הקיימים בין הנחל לעיר והצעה לתכנון עם הפנים לנחל – מוטי קפלן, מתכנן ועורך תמ"א אחת.
  • הצגת נחל עין זהב בקרית שמונה דרך ארבעת איזורי ההתערבות בפרויקט בהדגמה – אינה בורשטיין זיתוני, מנהלת מחלקת תכנון בעיריית קריית שמונה.
  • פאנל: הקשר בין הנחל והאדם בעיר. יעל בן צבי, רכזת מעורבות ציבור ביח' לשיקום נחלים חלה"ט | שרית קוז'יקרואלימלך, עמותת קסמי טבע ונוף |    יעל אשד סילבר, "אקדמיה בכיכר", מכללת תל -חי | נטלי זאבי, רכזת תחום חינוך רשות ניקוז כינרת .

 

לצפייה בהקלטת הוובינר – לחצו כאן

וובינרים נוספים בסדרה
ההרשמה נסגרה

אירועים קרובים: