פרויקט הדגמה לשיקום מעיינות בראיה אגנית במרחב נחל תבור

פרויקט הדגמה לשיקום מעיינות בראיה אגנית במרחב נחל תבור וובינר
התחלה:22/03/2023 14:00 - סיום: 22/03/2023 15:15
מיקום: ZOOM וובינר

מפגש חמישי בסדרת המפגשים המקוונים החושפים את הפעילות המרתקת של פרויקטי ההדגמה לשיקום נחלים.

'פרויקטי הדגמה לשיקום נחלים' הינם פרויקטים העוסקים בשיקום של נחלים מטיפוסים שונים ובמסגרתם ניתן מענה אינטגרטיבי למגוון מטרות ויעדים. הפרויקטים מתמקדים בגישות תכנון מבוססות טבע (Nature Based Solutions) בראייה אינטגרטיבית. פרויקטים אלה הוגדרו מלכתחילה למטרות הדגמה ולמידה, לכן בלב כל אחד מהפרויקטים נמצא 'נושא הדגמה' המלווה את צוות הפרויקט ומהווה את המוקד המרכזי ללמידה תוך כדי תנועה. בימים אלה אנחנו מלווים שישה פרויקטי הדגמה שונים בכל רחבי הארץ. סדרת וובינרים זו מאפשרת הצצה אל מאחורי הקלעים של הפרויקטים, הכרות עם צוותי הפרויקט ולמידה מתוך הניסיון בשטח.

את פרויקט ההדגמה בנחל תבור מובילים רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי.

נושא ההדגמה של הפרויקט:
שחרור מים לטבע ושיקום מעיינות תוך בניית שותפות אזורית כבר משלבי התכנון.

המעבר של משק המים לשימוש נרחב במי התפלה מאפשר "לשחרר" מי מעיינות לטבע. מים אשר שימשו בעבר להשקיית גידולים חקלאיים וכמי שתייה. שיקום מעיין מהווה הזדמנות מדהימה לשיקום בתי גדול לחים וליצירת אתרי נופש ופנאי קרירים. עם העלייה בכמות ואיכות המים במעיינות הם הופכים לגורם משיכה למטיילים רבים מה שדורש תכנון וניהול מושכל של המצב החדש, כך שיהיה הן לטובת הטבע והן לטובת האדם. שיקום מעיינות מצריך יצירת איזונים בין אילוצים וצרכים שונים. פרויקט ההדגמה עוסק בסוגיות של שחרור מים לטבע ושיקום מעיינות בראייה אגנית על מנת לבסס ידע מקצועי למציאת פתרונות הוליסטים ורב תחומיים.

 

סדר היום:

  • הצגת הנושא – שי גלעד, אגמא
  • מקורות המים בישראל, תהליך השבת מים לטבע והתנהגות הקהל סביבם – הצגת האתגרים והשיקולים בבחינת כדאיות השיקום – מור דין, מנהלת מחלקת תכנון במרחב צפון, קק"ל
  • הצגת הסוגיות העיקריות של הפרויקט ע"י רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי – ענת ברזילי, מהנדסת הרשות| שירי פירדמן, מנהלת שותפויות, קהילה וחינוך
  1. כיצד משקמים מעיין ומשחררים מים לטבע תוך מתן מענה למתח הנוצר בין בית גידול לח למקור מים פתוח למבקרים?
  2. כיצד משתפים פעולה כבר משלב התכנון על מנת לזהות את כלל הצרכים, לחבר ולנהל את השיקום והתחזוקה בצורה בת קיימא ומיטבית עבור כלל השותפים במרחב?

לצפייה בהקלטת הוובינר ליחצו כאן

קרדיט לתמונה היפה: ערן געש

וובינרים נוספים בסדרה
ההרשמה נסגרה

אירועים קרובים: