השראה מרוטרדם – ניהול נגר אינטגרטיבי בסביבה עירונית

פתרונות אגירה וניהול מי גשמים ברוטרדם וובינר
התחלה:15/03/2022 20:30 - סיום: 15/03/2022 21:45
מיקום: ZOOM

הצטרפו אלינו למפגש הרביעי בסדרה QUALITY TIME – סדרת מפגשים עם אנשים ונשים פורצי ופורצות דרך מהעולם, המחוללים שינוי בעולם התכנון והניהול של נחלים ומשאב המים. 

הפעם אירחנו את פלוריאן בויאר ממשרד דה-אורבניסטן מרוטרדם שבהולנד, ואת אדריכל הנוף שחר צור מסטודיו צורא.

בשיחה עם פלוריאן ושחר דיברנו על פתרונות לניהול נגר מקיים המיושמים מזה שנים בעיר רוטרדם ובאזורים אחרים בהולנד. פלוריאן הציג פתרונות מעוררי השראה ושיתף מהניסיון בהולנד, על התהליך הנדרש כדי לשנות פרדיגמות של תפיסת הנגר כמטרד שיש לסלק באמצעים הנדסיים, למשאב שניתן לנהל בצורה מקיימת ולהרוויח שלל של תועלות. שינויים של פרדיגמה, מדיניות, פרקטיקות מקצועיות, פרקטיקות של תחזוקה ותקצוב הם שינויים גדולים הדורשים הסכמות ושיתופי פעולה רחבים ורב מגזריים. בשיחה הדגשנו את הניסיון של הולנד כמדינה באימוץ של מדיניות לניהול מקיים של משאב המים וצללנו לשטח להכיר איך הדברים נראים באמת.
יחד עם שחר צור ניסינו לתת להשראה מהולנד תוקף מקומי. התבוננו על המציאות בארץ ועל ההזדמנויות הקיימות היום ליישום של כלי מדיניות לניהול מקיים של נגר עירוני ועל הפתרונות שכבר מתחילים להופיע בשטח.

קצת על האורחים שלנו:

פלוריאן בויאר – מייסד המשרד הבינלאומי 'דה – אורבינסטן' לעיצוב אורבני ואדריכלות נוף מרוטרדם. בעל ניסיון רחב בתחום המחקר, העיצוב העירוני, עיצוב המרחב הציבורי ואדריכלות הנוף. לפלוריאן ולמשרדו ניסיון עשיר בתוכניות רחבות, כגון: תוכניות עירוניות מבוססות מחזורי מים, תוכניות מחקר עירוניות להגנה בפני נזקי שיטפונות, וגם בתוכנויות מפורטות לתכנון שטח ציבורי רגיש למים.

אדריכל נוף שחר צור – בעל ניסיון עשיר במשרדים מובילים בארץ ובחו"ל. שחר עבד במשרד ההולנדי west8 ולקח חלק במגוון רחב של פרוייקטי תכנון בינלאומיים זוכי פרסים, ביניהם תכניות האב לקו החוף של העיר טורונטו, פארק הנהר במדריד, הפארק על הגוברנורס איילנד במנהטן ועוד. בשנת 2012 שב שחר לישראל והשתלב בתכנון במגוון פרויקטים בדגש על קיימות עירונית, במסגרות שונות. ב-2013 הקים את סטודיו צורא יחד עם אדריכלית הגר צור.

לצפיה המפגש המוקלט – לחצו כאן

מוזמנים ומוזמנות לקורא מקרה בוחן קצר על פתרונות אגירה וניהול מי גשמים ברוטרדם במאגר הידע של אגמא – לחצו כאן

 


ההרשמה נסגרה

אירועים קרובים: